Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Anslagstavlan
 Titta på anslagstavlan
 Skådespelerska med kort hår?
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Rubrik  
Publicerat - 18 maj 2011 :  09:40:58  
Hej!

Jag har ett problem, som säkert låter läjligt, men för mig är det verkligen ett stort problem,
så här kommer det!

Jag har nästan hela mitt liv haft kort hår, och jag älskar det!

Men nu håller jag på att spara ut håret på grund av en del jobbannonser skriver något i stil med "bör ha långt hår". Ock så när man ser filmer så är det ju väldigt sällan man ser en tjej i kort hår.

Nu till problemet, jag trivs verkligen inte i långt hår, är det en smäll jag får ta eller har jag inbillat mig allt och att det faktiskt inte spelar någon roll för en rollbesättare om en skådespelerska har riktigt kort hår?

Vill absolut klippa av mig håret NU, men det är inte värt det om det sabbar mina chanser att få roller.

Någon som har något råd?

Hare fint!

Inlägg - 18 maj 2011 :  16:42:15  
Jag skulle nog klippa håret kort om jag var du, om det är det du trivs bäst med.

Som kille med långt hår har jag märkt att det finns färre jobb som man passar till, eftersom det ofta är önskemål om kort hår. Men det är roller där man förmodligen får tävla mot väldigt många andra sökande. Medan när det eftersöks en mer ovanlig look, som t ex just långt hår, så finns det betydligt färre som stämmer in på beskrivningen = betydligt större chans att få rollen. De flesta jobb jag fått härifrån har jag i alla fall fått mycket på grund av just att jag har långt hår.

Kan tänka mig att det borde vara samma sak för tjejer. Ser man ut som alla andra, så kan man söka mängder av roller, men chansen att få dem är liten. Har man ett mera utmärkande utseende så finns det färre jobb att söka, men när de väl söker just det utseendet, så är det just dig de vill ha. :-)

(Plus att du ju säkert gör ett bättre jobb om du trivs med hur du ser ut)
Till toppen av sidan
Inlägg - 18 maj 2011 :  18:35:43  
Jo, jag håller helt klart med dig i det tänket, klart att man gör ett bättre jobb när man trivs med sig själv!

Hmm, det är svårt!

Men jag funderar en stund till tror jag...
...eller?
Till toppen av sidan
Inlägg - 18 maj 2011 :  22:19:01  
Man kan alltid klippa sig inför en roll.. det är svårare med hårförlängnigar osv..
Jag har långt hår för just den möjligheten och det har bara varit till min fördel.
Till toppen av sidan
Inlägg - 18 maj 2011 :  22:21:40  
Sen hoppas jag verkligen att kan trivas med sig själv på ett djupare plan än vilken hårlängd eller kläder man har på sig..
Vi ska ju trots allt någonstans vara flexibla i vårt fysiska uttryck..
Till toppen av sidan
Inlägg - 18 maj 2011 :  22:30:26  
Jag tycker det här med hår är upp till en själv hur man vill göra.
Man kan inte direkt ändra sig för en roll.
Men det är väldigt bra med kort hår för då kan man bara ha en peruk på sig eller hårförlängning, det är värre om man har långt hår och gillar det om man ska spela en karaktär med kort hår.
I mitt tv serie manus finns det en tjej som heter Alex och hon har kort hår.
Jag gillar kort hår mer än långt hår när jag skriver ut roller i alla fall.
Jag hoppas att det löser sig för dig :)
(Jag är korthårig med) :D

Mvh Sofia Nilsson.
Till toppen av sidan
Inlägg - 19 maj 2011 :  01:09:46  
Man kan inte direkt ändra sig för en roll
What?

Spara håret och var beredd att raka av det om det skulle behövas, är mitt tips.
Till toppen av sidan
Inlägg - 19 maj 2011 :  07:35:19  
Ja, idag är jag mer inne på att låta håret fortsätta växa ut...

Philip, jo helt sant, att man ska trivas med sig själv oberoende på kläder och hår. Men...

Men, visst borde det väl inte vara omöjligt att mixtra i en hårförlängning, ska vara ruggitg dyrt har jag hört iofs...

Nej, Jag måste helt klart fundera en stund till!

Tacka alla för era åsikter och råd!
Till toppen av sidan
Inlägg - 20 maj 2011 :  08:10:37  
Jo, håret får fortsätta växa!
Till toppen av sidan
  Rubriker
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

Regissören Sam Raimi och skådespelaren Bruce Campbell har varit vänner sedan high-school, där de gjorde flera 8mm filmer tillsammans. De samarbetade ofta med Sam's bror Ted Raimi. Campbell blev skådespelaren i gruppen, eftersom "han var den enda i gruppen som tjejerna ville titta på."

© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2019.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict