Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Övrigt
 Kommentera klipp och artiklar på Filmcafe.se
 Kommentarer om artikel: Du behöver inte få betalt för att vara en talang
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Rubrik  
Publicerat - 30 jul 2018 :  11:46:43  
Inläggen nedan är kommentarer på en av våra artiklar. Du behöver inte få betalt för att vara en talang.
Du kan läsa artikeln här: https://www.filmcafe.se/artikel/artikel.asp?art_id=361
Inlägg - 30 jul 2018 :  11:46:43  
”If you want to be an actor, do something else.
If you need to be an actor, welcome!”
Till toppen av sidan
Inlägg - 31 jul 2018 :  12:02:41  
Tycker att man måste bena upp frågan om man ska jobba utan betalning. Själv är jag gärna med i skolproduktioner utan betaning, om ingen annan i gruppen får betalt. (Även i skolproduktioner finns det en budget där man väljer var man vill lägga pengarna: på teknik, eller människor). I de flesta fall ställer jag upp i skolproduktioner gratis. Men jag har väldigt svårt att förstå varför man ska jobba för ett äpple i en reklamfilm, eller en teveserie. Då tar ju känslorna av att vara lurad, förd bakom ljuset och utnyttjad över och lusten att skapa försvinner för mig, inte spårlöst, men plågsamt. Varför ska jag jobba gratis när alla andra har betalt? Är jag mindre, eller rättare inget värd? Det är inte acceptabelt!

Ändrad av - Tommy Åberg den 01 aug 2018 09:54:50
Till toppen av sidan
Inlägg - 31 jul 2018 :  17:29:19  
mycket bra artikel. från arbete med sveriges bästa svensk som fick silverdelfinen i cannes media awards. och pipedream som vann national geographic ” genius” jag fick inte betalt , men äran och glädjen delat med filmteamet. personligen så blandar jag reklamfilmer med kortfilmer . NEVER GIVE UP YOUR DREAM
Till toppen av sidan
  Rubriker
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

När filmen "Diamantfeber" spelades in drabbades produktionen en dag av en katastrof. Vattenbädden med tropiska fiskar bubblade av liv hela tiden, men en dag så hade alla fiskarna dött. Lösningen att få dem att se levande ut i filmen var att frysa ner dem och använda linor för att få dem att röra sig.

© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2018.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict