Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Anslagstavlan
 Titta på anslagstavlan
 Bakom stängda dörrar- grooming, hot och vägen ut
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Rubrik  
Publicerat - 18 okt 2017 :  18:07:32  
Den uppmärksammade föreställningen Bakom Stängda Dörrar är tillbaka för nytt gästspel!
Den 2 & 3 nov. kl.19.00 Göteborgs Dramatiska Teater
Bakom stängda dörrar är pjäsen som sätter alla strålkastare på ungas utsatthet på nätet, sexuell grooming och om vägen ur. Med pjäsen ger Scenkonst Quinna publiken en inblick i vad som kan pågå bakom stängda dörrar till ett vanligt tonårsrum.
Föreställningen Bakom Stängda Dörrar är berättelsen om Moa, eller LittleRainbowMoa14 som hon kallar sig på nätet.

”Han kallar sig för Petrus65. Han skriver att han känner Krister. Att han har sett bilder på mig. Han skriver att vi ska träffas i helgen, om jag inte dyker upp kommer jag att dö. Det känns som om jag faller och något har brustit inuti. Jag vet inte längre vart min kropp börjar och slutar.”

Vad händer med en människa som tvingas leva två liv samtidigt? Vad händer när nätet blivit en direktkontakt med förövare som kan vara omöjliga att värja sig emot?
Vi måste våga se och vi måste våga börja prata.

I samband med teaterföreställningen kommer det även finnas en tillhörande konstutställning av konstnären Monica Gallon.

Biljetter via: www.kulturbiljetter.se
Av och med: Catharina Gallon
Scenografi & kostym: Monica Gallon.
Scenografiass: Charlotte Sandberg
Föreställningens längd ca 60 min. (Utan paus)
www.scenkonstq.se

Hör ett samtal mellan Stina Wollter och skådespelaren/dramatikern Catharina Gallon i Söndagar med Stina Wollter
http://p4dela.sverigesradio.se/?id=4873

Läs Catharina Gallons debattartikel om hashtagen #metoo som publicerades på Aftonbladet den 18 okt.
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zWRpq/till-dig-som-inte-orkar-posta-under-metoo

Ändrad av - Catharina Gallon den 18 okt 2017 18:10:53
  Rubriker
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

- You would`t kill me in coldblood, would you?
- No, I`ll let you warm up a little.

Paul Guilfoyle till James Cagney

© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2017.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict