Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Filmskapande
 Visa Din film
 Djävulens alla döda (trailer)
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Rubrik  
Publicerat - 15 maj 2017 :  19:15:42  
Det är en mörk berättelse från skräck-författaren Mikael Mansén som jag gjort en kort trailer till.

Utspelar sig i ett fångläger, med en förhörsledare som är ondskan personifierad.

https://www.youtube.com/watch?v=YZEG_Qyr3bg
Inlägg - 16 maj 2017 :  06:17:31  
Riktigt snyggt, jag skulle vilja se den som en film. Är det något som kanske kan bli av?
Till toppen av sidan
Inlägg - 16 maj 2017 :  13:17:46  
Tack!

Tja, ingenting är omöjligt.
Antingen att berättelsen hamnar i händerna på rätt person, med viljan att göra den filmen, eller att jag själv en dag får resurserna att genomföra ett sånt projekt :)
Till toppen av sidan
Inlägg - 26 maj 2017 :  18:32:45  
Du vet säkert hur svårt det är att få pengar till filmprojekt. Därför säger jag så här.

Årligen görs sisådär 100 nollbudgetlångfilmer i Sverige. Själv har jag gjort två stycken. Budget "5,000:-" per film. Lärorikt men inte roligt. Och av dem som skapat nollbudgetlångfilm är det påfallande många som sedan får chansen att filma med normal budget.
Till toppen av sidan
Inlägg - 28 maj 2017 :  10:45:58  
citat:
Originalet postat av Göran Johansson

Du vet säkert hur svårt det är att få pengar till filmprojekt. Därför säger jag så här.

Årligen görs sisådär 100 nollbudgetlångfilmer i Sverige. Själv har jag gjort två stycken. Budget "5,000:-" per film. Lärorikt men inte roligt. Och av dem som skapat nollbudgetlångfilm är det påfallande många som sedan får chansen att filma med normal budget.

Själv tycker jag att det är spännande och kul att göra filmer med så låg budget som möjligt. Visst högre budget vore ju drömmen. Men nu har vi kul på inspelningsplatsen och gör vårt bästa.

Håller själv på med en Zombiefilm som jag hoppas ska bli en långfilm. Jag kommer nog lägga ut max 10 då är blod, fika och masker mm inräknat.
Till toppen av sidan
  Rubriker
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

- Houses don't kill people. People kill people.

The Amityville Horror, 2005

© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2017.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict