Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Filmskapande
 Manus/Pitchar & synopsis
 Hjälp med att skriva manus!?
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Rubrik  
Publicerat - 24 apr 2017 :  10:40:21  
Hej

Jag är en mångsysslare från Göteborg och har en idé på en film som har förföljt mig sedan mina studier på musikhögskolan. Filmen handlar om demoner och är en variant av Devils Advocate (Keanu Reeves) men med en helt ny tvist på storyn som jag personligen aldrig sett på duk tidigare.

Jag har fått synopsis läst av producenter i Sverige som tyckte storyn var bra, men hade brist på tid för detta projekt.
Jag har även fått synopsis läst av en skådis från bla Jurassic Park och med bra respons, dvs öppen för möjligt samarbete men ville se färdigt manus först.

Och det är där jag står just nu. Jag kan inte skriva manus själv (har bara läst Syd Fields bok i ämnet) och hoppas att det finns någon därute som skulle finna detta intressant att jobba med. Det finns ingen budget att tillgå, men en kontakter i LA/Hollywood när manus är klart.

Tycker du detta låter intressant - kontakta mig för möjligt samarbete!

Mvh

Danny
Inlägg - 29 apr 2017 :  19:08:36  
Om ingen vill samarbeta så föreslår jag att du går en omväg. Anslut dig till en amatörteatergrupp. Skriv manuset som ett pjäsmanus tillsammans med övriga i gruppen. Sätt upp som pjäs. Går pjäsen bra så blir det lättare hitta någon att samarbeta med angående att skriva filmmanus.

En annan variant är att du börjar rita seriealbum.
Till toppen av sidan
  Rubriker
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

Luc Besson skrev orginalmanuset till "Femte elementet" redan när han gick i High school.

© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2017.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict