Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Övrigt
 Kommentera klipp och artiklar på Filmcafe.se
 Kommentarer om filmbransch.se - artikel: Amerikanskt bolag lurar svenska skådespelare?
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Rubrik  
Publicerat - 31 mar 2017 :  14:59:07  
Inläggen nedan är kommentarer på en filmbransch.se artikel. Amerikanskt bolag lurar svenska skådespelare?.
Du kan titta på artikeln här: http://www.filmbransch.se/3492-2
Inlägg - 31 mar 2017 :  14:59:07  
Har råkat ut för detta! De ville skypea med mig & berättade allt de kunde göra för mig, i början kändes det som att de var som en agentur, men sedan kom paketpriset och detaljerna som fick mig att tänka att det är något skumt i detta... Hursomhelst, bra med varning!!
Till toppen av sidan
Inlägg - 07 apr 2017 :  20:00:45  
Fula filurer finns lite varstans, så jag tycker definitivt att man ska vara på sin vakt. Men som komiker undrar jag om filurerna tänkt på några praktikaliteter.

Blir skådespelaren erbjuden lönande kontrakt så avtalas att 99 % av lönen går till någon annan familjemedlem, och då blir filurernas ersättning blygsam.

Om en skådespelare landar ett kontrakt på 10 miljoner dollar så torde det vara möjligt att "övertala" en psykiatriläkare att hålla filurerna inlåsta tills de bryter kontraktet.

Dessutom erinrade jag mig en gammal folksaga. En pojke fångade en talande fisk. Han beslutade sig för att ge den till kungen. I slottet passerade han tre vakter och varje vakt släppte bara förbi honom efter att han lovat att ge vakten halva belöningen. Varpå den talande fisken föreslog pojken att be kungen om hundra piskrapp som belöning. Ingen av vakterna ville ha femtio piskrapp så de betalade strax pojken för att slippa ta emot sin andel av belöningen.

De av er andra som också skapar humor har kanske fler förslag på vad filurerna glömt.
Till toppen av sidan
  Rubriker
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

- It will cost you sweat and tears, and perhaps... a little blood.

Nosferatu, 1922

© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2017.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict