Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Filmskapande
 Övrigt om filmskapande
 Sökes : Team till ungdoms webb-serie
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Rubrik  
Publicerat - 04 jan 2017 :  17:13:19  
Hej kära filmskapare / skådisar / beundrare av film :)

Jag tänkte testa en grej i år. Tänkte kolla om intresse finns till ett litet projekt jag funderar på en längre tid.

Jag har hållit på ett tag med att skapa å skriva en webb-serier som jag skulle vilja göra och lägga ut på youtube. Det har ju nu blivit väldigt populärt att göra små serier, och program, upp till 20 min. Även flera tv-kanaler har ju börjat göra "play program". Jag vet att "min publik" sitter mer vid youtube, och det är där man når dem bäst.

Det jag är ute efter är folk med ett öppet sinne, kreativitet, folk som är nyfikna och tänker positivt. Vi vet ju alla hur folk har blivit "öppna" med att ha en åsikt. Därför skulle jag uppskatta att du låter bli att skriva om du inte har något positivt att säga. Vi har alla samma intresse här , film. Några av oss vill synas mer än andra å vissa tycker det är kul att synas mindre.

Med det sagt, låt mig få berätta lite kort om mitt lilla projekt. Detta ska ses som frivilligt, men att man har ett engagemang. Tanken är att vi ska bli ett litet team som kan när tillfälle ges planera gå igenom och eventuellt spela in.

Min serier är något så osvenskt so "fantasy / sci.fi." ett koncept som tydligen har fungerat väldigt bra i det lilla landet USA. Många framgångsrika serier, bygger på sci.fi / fantasi med drama.

Serien som heter I fullmånens skugga (IFS) handlar i grunden om att man ska våga vara annorlunda, men att samhället kommer aldrig acceptera att man är annorlunda, en serie om psykisk ohälsa, mobbing, rasism, krig, metaforer som alla kommer känna igen sig i. Huvudstoryn i IFS kommer handla om en tjej som tar plats, och är varulv. Man kan lätt dra paralleller till romeo och julia, lägg till ett triangeldrama där den klassika "pojke möter flicka" blir istället en flicka möter flicka å får inte visa sin förbjudna kärlek öppet eftersom det kan uppfattas som äckligt, som en skam, över en hel generation.

Den som är intresserad av att läsa en mer utförlig sammanfattning av serien, är mer än välkommen att skriva ett litet PM, frågor går bra att ställa i tråden.

Jag vet att många inte jobbar gratis och det har jag all respekt för. Detta ska ses som sagt som en hobby vid sidan om, tanken är att man ska tillsammans kunna göra ngt, vi hjälper ju alla varandra. Via youtube kommer alla synas, alla som vill synas kommer få en chans att synas.

Det som sökes är så klart ungdomar, tjejer och killar spelålder 16-18 . Även äldre mellan 30-60 år.
Filmfolk, du får vara hobby fotograf, regissör, jag är öppen för förlag, och som sagt alla är välkomna att hör av sig.

Ändrad av - Mico Vranjes den 09 jan 2017 12:34:43
Inlägg - 04 jan 2017 :  23:01:02  
Det här låter riktigt intressant. Var kommer det spelas in?
Till toppen av sidan
Inlägg - 04 jan 2017 :  23:42:28  
Kul att det fångade ditt intresse. I en perfekt värld skulle de utspela sig på Gotland. Men samtidigt utspelar sig detta i en fiktig by, "Sanneby" . Jag själv bor i Stockholm. och här kan man säkert hitta liknade miljöer
Till toppen av sidan
Inlägg - 06 jan 2017 :  12:27:45  
oj 364 har antingen läst eller bara klickat in för att kolla. Intressant.
Till toppen av sidan
Inlägg - 10 jan 2017 :  14:51:40  
Spännande!
Visst är det inspirerande med webbserier!
Hoppas att du kommer vidare med projektet.
Till toppen av sidan
  Rubriker

Få fart på karriären

Att göra en egen webbserie
ArtikelPLUSSkådespelare och statisterFilmarbetareAtt göra en egen webbserie
Det finns flera viktiga saker att tänka på och möjligheterna att nå ut är obegränsade! Här går vi igenom olika format och lyfter exempel så att du kan göra en framgångsrik webb-serie!
Läs merFler karriärstips

Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

- How do you like your brandy sir?
- In a glass

The big sleep, 1946

© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2017.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict