Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Hur du gör en filmtrailer

Hur du gör en filmtrailer
Filmtrailern är tillsammans med filmaffischen det mest använda verktyget då en film ska marknadsföras. Idag översvämmas marknaden av film. På grund av den billigare digitala tekniken kan man producera långfilm till ett mycket lägre pris än tidigare. Detta har dels gjort att filmer med en lägre kvalité når ut till publiken och att en specifik film lätt kan drunkna i det massiva utbudet. Varken inköpare av film eller den vanliga filmtittaren har tid och möjlighet att titta på film som man inte redan har bakgrundsinformation om. Man vill helt enkelt inte slösa sin tid på filmer som inte passar. Men de flesta kan lägga några minuter på en trailer.

Innehållet i denna artikel är bara synligt för PLUS-medlemmar. Med Filmcafe.se PLUS får du tillgång till exklusiva artiklar och tv-inslag som gör din karriär lite roligare.

Artikeln innehåller bland annat dessa spännande rubriker.

Trailerns målgrupp
Vad är en trailer?
Trailerns dramaturgi och ton
Sinister – trailern i tre akter
Trailerns spelplatser

Farsta 2012-11-05

Artikeln är skriven för Filmcafe.se och är skyddad enligt lagen om upphovsrätt.
Gillade du våra tips? Läs fler artiklar på vår karriäravdelning!

Betygsätt

 2 röster

Betygsätt artikeln

Du måste vara inloggad för att kunna sätta betyg

Dela med dig



Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

Romanen ”Casino Royale” har redan filmatiserats två gånger. Detta skedde 1954 (i form av en TV-sänd teaterpjäs) och 1967 (som en parodi av romanen).



© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2017.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict