Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter

Går din film att marknadsföra?

Går din film att marknadsföra?
Vilka krav ställs på ett filmprojekt för att det ska fungera på marknaden? Vad gör att vissa filmer, trots att de kanske är dåligt genomförda, kan nå ut till en publik. Medan andra som kanske är väldigt välskrivna, inte ens blir producerade. Detta är en artikel som jag själv skulle vilja ha läst när jag började med film för drygt 15 år sedan.

Innehållet i denna artikel är bara synligt för PLUS-medlemmar. Med Filmcafe.se PLUS får du tillgång till exklusiva artiklar och tv-inslag som gör din karriär lite roligare.

Artikeln innehåller bland annat dessa spännande rubriker.

Varför är det så viktigt att det går att marknadsföra?
Vilkten av genre
Vikten av ett bra koncept
Profilöverföring
Det viktiga samspelet
Hur fungerar marknadsföringen?
Kataloger
Trailers och övriga rörliga bilder

Ljungskile 2012-01-19

Artikeln är skriven för Filmcafe.se och är skyddad enligt lagen om upphovsrätt.
Gillade du våra tips? Läs fler artiklar på vår karriäravdelning!

Betygsätt

 2 röster

Betygsätt artikeln

Du måste vara inloggad för att kunna sätta betyg

Dela med dig



Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube Följ oss på Instagram
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

Det finns en regel som säger att varje Bondroman endast får filmatiseras en gång. Två gånger har undantag skett: i fallet ”Casino Royale” och ”Åskbollen” (”Åskbollen” och ”Never Say Never Again” är filmatiseringar av samma roman).



© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2018.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict