|
Rubrik |
|
|
Inlägg - 29 mar 2012 : 10:07:41
|
Intressant läsning. Tack för länken. :) |
 |
|
|
|
|
|
|
|
Inlägg - 31 mar 2012 : 09:43:09
|
Mycket intressant artikel, Visar verkligen att det inte finns en "enkel" väg att ta och absolut inga gratis luncher. Oavsett vilken väg man väljer så måste det läggas ner seriös tid/energi/personlig investering och i slutändan kunna presentera ett material som lever upp till de tidigare utannonserade förväntningarna.
Tror absolut att kickstarter kan fungera men, som det tydligt framgår av artikeln, är det ett näst intill heltidsjobb och teamarbete.
Bara att kavla upp ärmarna... |
 |
|
Inlägg - 31 mar 2012 : 12:22:39
|
| Jag har läst att vi svenskar inte kan starta Kickstarter projekt då man behöver vara Amerikansk medborgare eller nåt sånt, stämmer det? |
 |
|
|
|
Inlägg - 01 apr 2012 : 04:43:02
|
| Om jag inte minns helt fel, så ändrade kickstarter det i januari 2012. Men innan det så var det bara usa. |
 |
|
Inlägg - 04 apr 2012 : 09:06:58
|
citat: Originalet postat av Michael Axelsson
Om jag inte minns helt fel, så ändrade kickstarter det i januari 2012. Men innan det så var det bara usa.
Härligt i så fall!
Jag har dessutom för mig att man inte behövde vara amerikansk medborgare, men ha ett amerikanskt bankkonto. Men har de ändrat de, så jag en av de första att jubla. |
 |
|
Inlägg - 13 apr 2012 : 08:52:28
|
Så här står det på Kickstarter:
"To be eligible to start a Kickstarter project, you need to satisfy the requirements of Amazon Payments:
Be a permanent US resident and at least 18 years of age with a Social Security Number (or EIN), a US bank account, US address, US state-issued ID (driver’s license), and major US credit or debit card." |
 |
|
Inlägg - 13 apr 2012 : 10:34:50
|
| Mystiskt. Undrar då hur andra svenska gjort som använt Kickstarter. Kanske gått via en mellanhand? |
 |
|
Inlägg - 13 apr 2012 : 14:05:38
|
| Är det inte IndieGoGo de använt sig av då? Där fungerar det för icke-amerikaner. |
 |
|
Inlägg - 13 apr 2012 : 19:21:16
|
Kanske. Fast Bananas-filmen var ju i alla fall Kickstarter har för mig att TPB APK (eller vad den nu hette) också använde kickstarter.
Tack i alla fall för tipset om IndieGoGo. |
 |
|
Inlägg - 14 apr 2012 : 09:03:47
|
| Jag har läst på om båda alternativen och IndieGoGo tycker jag personligen verkar bäst. Nu har jag inte producerat på många år, men eventuellt ska jag igång med ett projekt i Bangkok och då ska jag fanken i mig testa nåt sånt här. Man kan inte mer än misslyckas ;) |
 |
|
Inlägg - 14 apr 2012 : 10:15:18
|
Coolt. Älskar Bangkok. Vad är det för projekt du ska göra där?
Ska kolla in IndieGogo. :) |
 |
|
|
Rubriker |