Facebook, Twitter, Google eller Windows Live
Under natten mellan lördag och söndag flyttade vi över filmcafe.se från en dator till en annan.

Anledningen till flytten är att vårt befintliga webbhotell har haft dålig tillgänglighet det senaste året.
Den nya servern har vi full kontroll över själva och kan därför anpassa den efter våra behov.

Upptäcker du några fel så var snäll kontakta oss på info@filmcafe.se

Med vänlig hälsning Tomas och Robert

Jobbannonser, marknadsföring och branschkontakter
Filmcafe.se vinner priset Bästa castingsida 2012

Sök i forumet | Forum-FAQ
 Alla kategorier
 Filmskapande
 Ekonomi, Juridik & Finansiering
 Att finansiera med Kickstarter
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna

Dela forumtråden med dina vänner

Next Page
Rubrik
Sida: av 2
Publicerat - 29 mar 2012 :  08:54:08  
Bra artikel om detta på Mashable...
http://mashable.com/2012/03/28/raising-money-kickstarter/
Inlägg - 29 mar 2012 :  10:07:41  
Intressant läsning. Tack för länken.
:)
Till toppen av sidan
Inlägg - 29 mar 2012 :  12:54:30  
Ja, Kickstarter är tydligen jättebra, läste idag om dataspelet 'the Banner Saga' -- de fick 3 gånger mer än de hade hoppats på:

http://www.kickstarter.com/projects/stoic/the-banner-saga
Till toppen av sidan
Inlägg - 29 mar 2012 :  22:03:28  
ytterligare tips!
http://www.allidoispunk.com/crowd-punk-lessons-promotion/
Till toppen av sidan
Inlägg - 30 mar 2012 :  23:44:29  
http://pmdforhire.com/2012/03/30/crowdfunding-your-film-dont-do-these-things/
Till toppen av sidan
Inlägg - 31 mar 2012 :  09:43:09  
Mycket intressant artikel, Visar verkligen att det inte finns en "enkel" väg att ta och absolut inga gratis luncher. Oavsett vilken väg man väljer så måste det läggas ner seriös tid/energi/personlig investering och i slutändan kunna presentera ett material som lever upp till de tidigare utannonserade förväntningarna.

Tror absolut att kickstarter kan fungera men, som det tydligt framgår av artikeln, är det ett näst intill heltidsjobb och teamarbete.

Bara att kavla upp ärmarna...
Till toppen av sidan
Inlägg - 31 mar 2012 :  12:22:39  
Jag har läst att vi svenskar inte kan starta Kickstarter projekt då man behöver vara Amerikansk medborgare eller nåt sånt, stämmer det?
Till toppen av sidan
Inlägg - 31 mar 2012 :  15:41:48  
Nej, det tror jag inte. Här är ett exempel av en svensk filmare:
http://www.kickstarter.com/projects/fredrik-gertten/big-boys-gone-bananas-on-free-speech-in-documentar/
Till toppen av sidan
Inlägg - 01 apr 2012 :  04:43:02  
Om jag inte minns helt fel, så ändrade kickstarter det i januari 2012. Men innan det så var det bara usa.
Till toppen av sidan
Inlägg - 04 apr 2012 :  09:06:58  
citat:
Originalet postat av Michael Axelsson

Om jag inte minns helt fel, så ändrade kickstarter det i januari 2012. Men innan det så var det bara usa.

Härligt i så fall!

Jag har dessutom för mig att man inte behövde vara amerikansk medborgare, men ha ett amerikanskt bankkonto. Men har de ändrat de, så jag en av de första att jubla.
Till toppen av sidan
Inlägg - 13 apr 2012 :  08:52:28  
Så här står det på Kickstarter:

"To be eligible to start a Kickstarter project, you need to satisfy the requirements of Amazon Payments:

Be a permanent US resident and at least 18 years of age with a Social Security Number (or EIN), a US bank account, US address, US state-issued ID (driver’s license), and major US credit or debit card."
Till toppen av sidan
Inlägg - 13 apr 2012 :  10:34:50  
Mystiskt. Undrar då hur andra svenska gjort som använt Kickstarter. Kanske gått via en mellanhand?
Till toppen av sidan
Inlägg - 13 apr 2012 :  14:05:38  
Är det inte IndieGoGo de använt sig av då? Där fungerar det för icke-amerikaner.
Till toppen av sidan
Inlägg - 13 apr 2012 :  19:21:16  
Kanske. Fast Bananas-filmen var ju i alla fall Kickstarter har för mig att TPB APK (eller vad den nu hette) också använde kickstarter.

Tack i alla fall för tipset om IndieGoGo.
Till toppen av sidan
Inlägg - 14 apr 2012 :  09:03:47  
Jag har läst på om båda alternativen och IndieGoGo tycker jag personligen verkar bäst. Nu har jag inte producerat på många år, men eventuellt ska jag igång med ett projekt i Bangkok och då ska jag fanken i mig testa nåt sånt här. Man kan inte mer än misslyckas ;)
Till toppen av sidan
Inlägg - 14 apr 2012 :  10:15:18  
Coolt. Älskar Bangkok. Vad är det för projekt du ska göra där?

Ska kolla in IndieGogo. :)
Till toppen av sidan
Sida: av 2 Rubriker
Nästa sida

Få fart på karriären

Nytt sätt finansiera film och teaterprojekt
ArtikelPLUSFilmarbetareNytt sätt finansiera film och teaterprojekt
Crowdfunding; Hur du låter massan vara med och sponsra ditt filmprojekt! Lär dig det nya sättet att finansiera och få pengar till ditt film- eller teaterprojekt!
Läs merFler karriärstips
 Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Gå till:
© 2000-2002 Snitz Communications Till toppen av sidan
Snitz Forums 2000

Besök oss på Facebook Följ oss på Twitter Besök oss på Youtube
Filmcafé Sverige AB    Postadress: Box 2920, 187 29 Täby    E-post:info(at)filmcafe.se

Ewan McGregor var erbjuden rollen som Neo i "Matrix", men tackade nej. Will Smith var också erbjuden att spela Neo men tackade nej för att spela in "Wild Wild West". Val Kilmer var vid ett tillfälle tänkt att spela Morpheus.

Filmcafé™ använder sig av komponenter från WebSupergoo...
© Copyright Wallentinus Mediaproduktion & Intrig Film & TV, 2002-2007.
Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Eftertryck eller annan kopiering förbjuden.

XHTML 1.0 Strict