Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna
Dela forumtråden med dina vänner
Rubrik
Publicerat - 14 mar 2009 : 14:14:04
Fredagen 13 mars hade Statistföreningen 5 års jubileum av sin Guldtackegala med flera världsstjärnor. Regissören Roy Andersson delade ut Guldtackor till 2008 års bästa och manliga statist. Maggie Widstrand som är en Världens enda rollsättare med specialitet på barn och ungdom delade ut Guldtackan till en flicka som gjort en bra insats i filmen. Dogge Doggelito både rappade och delade ut Guldtackan till en pojke som gjort en bra insats inom filmen 2008.
Seth Engström som är Världsmästare i trolleri gick runt bland gästerna och trollade med kortleken. Seth Hade senare en stor trollerishow på scenen. Hans Edler spelade och sjöng samt berättade en del om sitt 60 tal. Spoken Word aristen Lennart Bång höll i gång snacket på scenen. Passa på och lyssna på honom om Ni får en chans. Sveriges Michael Jackson Rasmus Karlsson hade flera dansshower för oss under kvällen. Rasmus kommer att bli en stjärna en dag på sin dans. Tjejer från Haninge Dansstudio utförde fler dansnummer för oss. Flera avreningensmedlemmar var uppe på scenen och showade. Birger Björnerstedt var bas för scenen och han underhöll oss med flera dikter och spelade Nyckelharpa. Vår gala kommer att gå till historien. Välkomna på nästa Guldtackegala 2010. Tommie
Här kommer vinnarna Guldtackan
För en bra insats inom Filmen 2008
Barn Ungdom
Bästa pojke
Sabahudin Sabani från Ale utanför Göteborg
Bästa Flicka
Filippa Grünberger från Nacka
20080 års bästa manliga statist
Lars H Rooth från Vallentuna
2008 års bästa kvinnliga statist
Birgitta Leijonhufvud från Österskär
2008 års bästa produktionsbolag
FLX Commedy
2008 års minst populära bolag
Strix TV
Inlägg - 14 mar 2009 : 17:41:54
Jag vill bara hålla med om att det var en väldigt lyckad kväll för alla statister och vinnare. Bra stämning, god mat och jättebra underhållare. Tommie vår ordförande hade iklätt sig guldfrack och guldhatt eftersom det var vårt 5-årsjubileum. Hoppas att vi ses år 2010. Mary-Ann
Inlägg - 16 mar 2009 : 00:03:41
Tack alla artister och statister som gjorde Guldtackegalan till en toppenkväll. Maudan
Inlägg - 16 mar 2009 : 00:44:04
Grattis till alla vinnarna!
Fick ni tag på någon som kunde filam det hela?
Hade varit kul att höra motiverningarna, men de kanske finns med på er egen sida.
Inlägg - 16 mar 2009 : 12:47:25
Hej Lena Vi hade 2 filmteam på Guldtackegalan. Ett team från Medieinstitutet som håller på med en 25 minuters dokumentärfilm om statister och Statistföreningen. De har följt medlemmarna i föreningen under ett halvårs tid. Teamet har varit med oss på inspelningar,glöggfesten, kurserna, Ålandsresan och varit hemma hos en del m.m. På Guldtackegalan visades en del av det färdiga matriellet. Filmteam nr 2 Filmade allt som hände på scenen under kvällen och den färdiga filmen ska vi visa på Drömfabriken.
Jag ska lägga upp motiveringarna senare här på sidan. Mvh Tommie
Inlägg - 16 mar 2009 : 13:28:30
Kvällen var bokad sedan en tid. Jag skulle närvara vid statistföreningens Guldtackegala och samtidigt få träffa fler ärtiga statistkollegor. Härlig bufé och kanonprogram var proklamerat. Kunde det bli bättre? Efter halva kvällen for jag genom golvet av total överaskning - jag blev utsedd till 2008 års manlige mottagare av Guldtackan! Helt - jag menar helt utan förvarning! Ovetandes om nominering. Det var helt häftigt!!
Kvällen hade varit 100%-ig även utan Guldtackan. Nu blev den obegripligt minnesvärd.
Tack Tommie, jury, nominerings bolag och alla som förberett kvällen. Den blev kort sagt oförglömlig. Lars H Rooth
Rubriker
Du måste vara medlem för att delta i diskussionerna